Manna boost merkbewustzijn met een knipoog

iO’s creatieve campagne geeft sauzenfabrikant een sympatieke ‘smoel

Belgische sauzenfabrikant Manna frist zijn verpakkingen op en vraagt iO om dit creatief onder de aandacht te brengen. Als langetermijnpartner ontwikkelde het blended agency een merkcampagne met een knipoog die het merkbewustzijn vergroot. ​ ​

Manna was toe aan een opfrissing van zijn productlabels. Om die visuele update en de merknaam te verankeren bij het brede publiek bedenkt iO een creatieve branding campagne. ​

“Meer dan de nieuwe productlabels in de kijker te zetten, wilden we dat de campagne de ​ brandawareness zou verhogen. We hebben er vertrouwen in dat ze - dankzij iO's creatieve concept en mediaplanning - van Manna een nog sterker Belgisch merk maakt, bekend en vertrouwd door velen.“ - Philippe Deben, Marketing Manager bij Manna. ​

De ideale mix: een stap naar betere merkbeleving ​ ​ ​

De hybride campagne werd afgelopen week gelanceerd en verschijnt op relevante media in de vorm van televisiereclame, out of home-initiatieven op campussen, online video’s en berichten op sociale media.

Onder de ondertussen bekende tagline ‘Relax, saus erover’ focust ze speels op zelfaanvaarding. ‘Als jij je maar lekker voelt,' is de boodschap. Net zoals de Manna-sauzen lekker blijven – ook in hun nieuwe jasje. Zo wakkert iO merkbewustzijn aan en zet het Manna bovenaan het boodschappenlijstje van de consument. ​

Al 10 jaar samen voor het strafste merk ​

Manna en blended agency iO werken al meer dan een tien jaar samen over het hele marketingspectrum. Omdat iO Manna als merk en business door en door kent, slaagde het blended agency er de afgelopen jaren in om de liefde voor het merk bij de consumenten te vergroten. ​ ​

“Met de gesmaakte campagnes en posts voor Manna spelen we bewust op de actualiteit in, altijd met een knipoog. En dat werpt vruchten af: mensen kiezen nu bewuster voor een merk dat ze vroeger misschien wel kochten, maar niet als geliefde persoonlijkheid ervoeren." Nico Goossens, Senior Art & Design Director bij iO. ​ ​

​iO is een blended agency. Wij brengen talent in marketing, technologie, content, strategie en creatie samen. Met ‘experience is everything’ als overtuiging helpen we onze klanten hun doelgroep een rijke en relevante merkbeleving te bieden. Zo konden we sterke merken als Audi, Brussels Airport, Efteling, Eneco, Fiberklaar en Worldline al helpen groeien.

iO werd opgericht in 2005 en opereert lokaal en internationaal in opdracht van bedrijven, organisaties en overheden vanuit onze verschillende campussen in België, Nederland, Zweden, Denemarken en Bulgarije. iodigital.com

Over Manna

Wat in 1935 als een lumineus idee om haring in te leggen begon, groeide uit tot een bekende sausfabrikant. Familiebedrijf Manna produceert een ruim gamma aan warme en koude sauzen en heeft zelfs een gepatenteerd systeem ontwikkeld om makkelijk en hygiënisch saus te verdelen (Slotts). Ondertussen verdeelt de sauskenner sauzen in België, maar exporteert het ook naar de rest van de wereld. manna.be

Manna campagne (NL, 15 sec)