"Relax. Saus erover." —  iO en Manna gaan voor ‘social’ met attitude

Manna, de sauzengigant uit Antwerpen, en blended agency iO delen al enkele weken hun eigen kijk op de feiten die ons nieuws beheren. Maar dan met een stevige hoek af. Met deze creatieve top-topical-campagne op sociale media versterkt iO de merkbekendheid en persoonlijkheid van het merk Manna.

Onze nationale voetbaldoelman die zijn kat stuurt omdat hij geen kapitein mag zijn, de Belgische zomer die wispelturiger is dan de beurs, of de halve wereld die afzakt naar Tomorrowland, ... Onderwerpen genoeg die de gemiddelde Belg bezighouden. En daarbij duiken er heel wat luxeproblemen op. Kwesties die Manna maar wat graag relativeert. Want het kan altijd erger en ieder voordeel heeft z'n nadeel.

Een campagneclaim met attitude

Manna is een zot lekker merk dat dicht bij de mensen staat én zelfrelativerend. Net daarom zetten we vanaf nu met de lijn 'Relax. Saus erover.' de dingen in een optimistisch perspectief. We gieten onze positieve saus over elk luxeprobleem. En die luxeproblemen, die vinden we overal. Ook in het nieuws.

Een politicus die het zichzelf moeilijk maakt:

De hitte voor Graspop bijvoorbeeld:

Of Thibaut Courtois die geen zin meer heeft in de Rode Duivels:

En een van de bekendste festivals ter wereld mag ook niet ontbreken.

Creativiteit: essentieel ingrediënt om aandacht te grijpen

De contentexperts van iO houden de vinger aan de pols van de actualiteit en verzinnen of haken in op bestaande luxeproblemen, telkens gelinkt aan een nieuwsfeit. Het creatief en social team zorgen voor het idee, uitwerking, productie en online marketing op Meta.

Manna & iO

De samenwerking tussen Manna en iO beslaat al meer dan een decennium. Dat resulteerde in een verschillende succesvolle projecten zoals het bekende SOS Piet-blunderfilmpje, de ‘gehackte’ covervideo van het nummer ‘Waddistjom’ door Van Echelpoel en in 2022 de influencersamenwerking met Kurkdroog.

iO is een blended agency. Wij helpen klanten zoals Audi, de federale overheid, Brussels Airport, Efteling en Eneco om volledige merkervaringen van begin tot eind duurzaam vorm te geven en te verbeteren. Door de juiste expertise – strategie, creatie, technologie, marketing en data – slim te combineren, en actief samen te werken met onze klanten. Zo boeken we de digitale vooruitgang die klanten, gebruikers en mensen in deze tijden van een merk verwachten.

​iO (voorheen Intracto Group) werd opgericht in 2005 en opereert lokaal en internationaal in opdracht van bedrijven, organisaties en overheden in België, Nederland, Zweden, Denemarken en Bulgarije. ​​​iodigital.com