Meer diversiteit in tech, zeggen iO en Arteveldehogeschool

Blended agency iO en Arteveldehogeschool slaan de handen in elkaar. Ze organiseren op 19 oktober samen “Tech (she/her)”, een gratis event over diversiteit in tech. Het event gaat door op de Gentse campus van iO en moet bewustzijn creëren, debatten openen, en de sector inspireren

Het belang van diversiteit in tech

Gendergelijkheid en diversiteit in de tech-industrie dragen bij aan de ontwikkeling van jonge mensen en creëren kansen voor hun toekomstige carrières. Toch blijven vrouwen ondervertegenwoordigd, ondanks nationale en internationale aandacht voor genderdiversiteit in tech.

Met “Tech (she/her)” proberen Arteveldehogeschool en iO dat wereldwijde probleem niet op te lossen. Wat het event wél moet doen, is een steentje bijdragen aan het publieke debat rond diversiteit in tech. Op het programma staan onder andere krachtige verhalen en inspirerende talks door vrouwen uit verschillende sectoren.

“De alumni van het graduaat programmeren, bekend als Coding Wizards, streven ernaar om in samenwerking met werkveldpartners en de Stad Gent, Gent te positioneren als dé technologische hoofdstad van Europa. Het bevorderen van genderdiversiteit is een essentieel element voor het verder versterken van onze solide basis, waardoor we kunnen uitblinken in deze ambitieuze missie,” vertelt Nicky Malfliet, Docent Digitale Marketing bij Arteveldehogeschool.

Wees erbij: 19 oktober, vanaf 17u

Meer informatie over het programma en de sprekers van “Tech (she/her)” is te vinden op de website van iO. Het gratis event gaat door op 19 oktober op iO Campus Gent (Raymonde de Larochelaan 15, 9051 Gent).

iO is een blended agency. Wij helpen klanten zoals Audi, de federale overheid, Brussels Airport, Efteling en Eneco om volledige merkervaringen van begin tot eind duurzaam vorm te geven en te verbeteren. Door de juiste expertise – strategie, creatie, technologie, marketing en data – slim te combineren, en actief samen te werken met onze klanten. Zo boeken we de digitale vooruitgang die klanten, gebruikers en mensen in deze tijden van een merk verwachten.

​iO (voorheen Intracto Group) werd opgericht in 2005 en opereert lokaal en internationaal in opdracht van bedrijven, organisaties en overheden in België, Nederland, Zweden, Denemarken en Bulgarije. ​​​iodigital.com

Over Arteveldehogeschool
Arteveldehogeschool is een hogeschool in Gent, ontstaan in 2000 uit een fusie van vier Gentse katholieke hogescholen. Vandaag telt de school meer dan 15.000 studenten en 1.700 personeelsleden. www.arteveldehogeschool.be