Q8 lanceert vernieuwde loyalty app met hybride brandcampagne van iO ​

iO's creaties maken merkbelofte van Q8 waar

Vorige week lanceerde Q8 zijn volledig vernieuwde app voor het brede publiek. Blended agency iO zorgde voor de creatieve communicatiecampagne die de nieuwe Q8-app via meerdere media en touchpoints lanceert. ​ ​ ​

Branding: alles op zak voor onderweg ​

Q8 heeft recent zijn loyauteitsapp volledig vernieuwd om zijn klanten een betere gebruikerservaring te bieden en de merktrouw te stimuleren. Onder de slogan ‘Alles op zak voor onderweg’ zet de branded campagne de vele troeven van de nieuwe, gebruiksvriendelijk Q8-app in de schijnwerpers: van voordelen sparen tot mobiel betalen. ​

De campagne ging vanaf 4 maart van start via radiospots, online video, POS-materiaal en instructievideo’s die consumenten helpen om van de oude naar de nieuwe app te switchen of hem te activeren. ​

Langtermijnpartner voor de Q8-experience ​ ​

Al vijf jaar geeft iO de digitale, branding- en loyaliteitsstrategie van Q8 vorm. Een toegewijd en blended team ontwerpt brand loyalty experiences, de creatieve on- en offlinecampagnes en POS-materialen en zorgt voor de mediaplanning en digitale advertising. ​ ​

​iO is een blended agency. Wij brengen talent in marketing, technologie, content, strategie en creatie samen. Met ‘experience is everything’ als overtuiging helpen we onze klanten hun doelgroep een rijke en relevante merkbeleving te bieden. Zo konden we sterke merken als Audi, Brussels Airport, Efteling, Eneco, Fiberklaar en Worldline al helpen groeien.

NL - radio spot - Alles op zak - 20s.mp3

MP3 - 784 Kb

FR - radio spot - Alles op zak - 20s.mp3

MP3 - 784 Kb

• Klant: Q8
  • Contactpersoon Q8: Birgit Mitchell, brand manager Q8 & Tango
  • Agency: iO
  • Executive Creative Director: Sam De Win
  • Creatie: Sam De Win, Ivan Moons, Wouter Huyghe
  • Strategie: Kim Leunen
  • Accountteam: Charlotte Severijns, Katrien Potters, Ena Stevens, Stephanie Katic
  • Productiehuis: Who Killed Joe?
  • Sound Studio: Raygun
  • Photography: Klaarke Meert