Lidl Belux kiest blended agency iO als digitale partner

Na een korte maar intensieve pitch vertrouwt Lidl Belux zijn digitale marketing en campaigning toe aan iO.

Blended agency iO heeft als opdracht de digitale aanwezigheid van Lidl te versterken in België en Luxemburg. Lidl kan hiervoor rekenen op de jarenlange expertise in digitale strategie, innovatie en marketing die iO opdeed voor tal van andere klanten in de retailbusiness.

“Tijdens het pitchproces werd duidelijk dat iO een (h)echt team is van digital experts, met ieder hun eigen specifieke achtergrond en ervaring. iO heeft doorheen het hele traject steeds aandachtig geluisterd naar ons en onze noden, gerichte vragen gesteld, en hun inzichten met ons gedeeld. Vanuit een verregaande expertise, maar vooral ook met veel goesting en ambitie om Lidl mee te helpen groeien.” - Elke De Vuyst, Head of Marketing, Lidl België & Luxemburg

Gedeelde waarden, gezonde ambitie ​

"Lidl heeft – net als wij – de gezonde ambitie om te groeien via zijn digitale kanalen en zet zijn klanten daarbij centraal. Wij zijn alvast enthousiast over de samenwerking en kijken ernaar uit om de winkelketen als vaste partner op alle vlakken te ondersteunen.”, zegt Pieter Janssens, CEO van iO. “Met onze digital-first visie, ons blended expert team en onze retailervaring zijn we klaar om de Lidl-klanten een steeds betere digitale ervaring aan te bieden. Ons credo is niet voor niets ‘Experience is everything'."

De pitch werd in goede banen geleid door PitchPoint.

​iO is een blended agency. Wij brengen talent in marketing, technologie, content, strategie en creatie samen. Met ‘experience is everything’ als overtuiging helpen we onze klanten hun doelgroep een rijke en relevante merkbeleving te bieden. Zo konden we sterke merken als Audi, Brussels Airport, Efteling, Eneco, Fiberklaar en Worldline al helpen groeien.

Over Lidl ​

Lidl België is een supermarktketen met 323 filialen in België en Luxemburg. Meer dan 11.000 werknemers zetten zich dagdagelijks in om verse groenten, fruit en sterke eigen merken aan te bieden voor de hoogste kwaliteit aan de laagste prijs. De onderneming vertaalt eenvoud en klantgerichtheid in budgetvriendelijk winkelen – zonder afbreuk te doen aan kwaliteit. Bovendien zet Lidl duurzaamheid voorop en werkt het onder het credo ‘Op weg naar morgen’ aan een betere toekomst voor mens en milieu. lidl.be