Kracht van branded podcast erkend met vier Lovie Awards bekroningen voor iO

Blended agency iO behaalt viervoudige Lovie Awards winst met hun branded podcast en bewijst haar waarde in digitale storytelling.

De branded podcast 'De Verdwenen SS'er', geproduceerd door blended agency iO voor Kamp Amersfoort, heeft vier Lovie Awards in de wacht gesleept. De Lovie Awards worden beschouwd als de meest prestigieuze prijs in Europa voor uitmuntendheid op het internet. Dit brengt het totaal aantal award nominaties voor de podcast dit jaar op 16, waarvan er al 9 zijn verzilverd. ​

Van hitlijsten tot award shows: het succesverhaal van 'De Verdwenen SS'er'

‘De Verdwenen SS’er’ bereikte naast de diverse award bekroningen ook de top van verscheidene hitlijsten. iO heeft hiermee aangetoond dat branded podcasts een unieke manier bieden voor bedrijven om hun doelgroep te bereiken en zich te onderscheiden door het creëren van boeiende en impactvolle content.

Nederlands' beste branded podcast belicht mysterieuze verdwijning

'De Verdwenen SS'er' is een intrigerende podcast die de mysterieuze verdwijning van een kampcommandant uit Kamp Amersfoort na de Tweede Wereldoorlog onder de loep neemt. De podcast is niet alleen erkend voor zijn uitstekende storytelling, maar ook voor zijn effectiviteit. Deze werd namelijk al meer dan 1,2 miljoen keer beluisterd en resulteerde in een toename van 30% in museumbezoeken voor Nationaal Monument Kamp Amersfoort.

Jordy Hubers, Podcast Creative bij iO:

“Als makers was ons startpunt hetzelfde als altijd: we wilden een ijzersterk, spannend verhaal vertellen. Een podcast die entertainment en educatie combineert. Met gezonde luistercijfers, die al aardig op weg zijn om de grens van één miljoen te bereiken, zijn we erin geslaagd een breder publiek kennis te laten maken met Nationaal Monument Kamp Amersfoort.”

iO's succes met 'De Verdwenen SS'er' laat zien dat branded podcasts merken en organisaties de kans bieden om hun doelgroep op een unieke manier te bereiken. Met het vertellen van unieke en eerlijke verhalen, het volgen van spannende zoektochten, of het delen van relevante kennis; een podcast kan een merk en zijn boodschap versterken op een manier die geen enkel ander medium kan.

​iO is een blended agency. Wij brengen talent in marketing, technologie, content, strategie en creatie samen. Met ‘experience is everything’ als overtuiging helpen we onze klanten hun doelgroep een rijke en relevante merkbeleving te bieden. Zo konden we sterke merken als Audi, Brussels Airport, Efteling, Eneco, Fiberklaar en Worldline al helpen groeien.

Over de Lovie Awards

De Lovie Awards erkennen de beste prestaties in diverse digitale domeinen, waaronder web, creativiteit, video, advertising, mobiel, apps en podcasts in Europa. De awards worden georganiseerd door een wereldwijde organisatie van industrie-experts en technologie-innovators. https://www.lovieawards.com/