iO verzekert nieuwe look voor Assuralia

Blended agency iO maakt de communicatie van Assuralia helemaal futureproof met een nieuwe branding en website.

Al meer dan 100 jaar is Assuralia de stem van de verzekeringsondernemingen in België, en samen met de sector wil Assuralia blijven evolueren en innoveren. iO ging samen aan de slag met het team van Assuralia voor het uitbouwen van een sterk branding en digitaal traject.

iO nam Assuralia mee op een uitgebreid rebrandingtraject waar in eerste instantie de kernwaarden van de organisatie helder geformuleerd werden. Dit diende als basis voor een nieuwe huisstijl met een duidelijke persoonlijkheid en tone-of-voice, en een onderscheidend verhaal en missie. ​

Een evolutionaire en dynamische look & feel

Zo werd voor het nieuwe logo gekozen om de bestaande versie een evolutionaire en moderne update te geven. Het laten vallen van de hoofdletter “A“ was hierbij een belangrijke stap naar een minder formele, meer open toon voor de sector. De dynamische celstructuur in de nieuwe huisstijl visualiseert de werking van de organisatie, waar leden en stakeholders met elkaar verbonden zijn, altijd in beweging en in wisselwerking.

Een nieuw digitaal platform voor twee doelgroepen ​

Het nieuwe online platform werd door iO opgebouwd vanuit een combinatie van de noden van zowel consumenten als (verzekering)professionals. Aan de basis hiervan lag een uitgebreide strategische voorstudie met SEO-audits, data analyse en content gap analyse. De in Drupal ontwikkelde nieuwe website assuralia.be groepeert via één portaal alle informatie over verzekeringen, en sectorgerelateerde informatie en nieuwsberichten. ​

Hein Lannoy, CEO Assuralia: ​

“Met de nieuwe huisstijl en website richten we de blik op de actualiteit maar ook op morgen, want in deze wereld vol uitdagingen willen we als sector mee constructieve antwoorden bieden, met een pragmatische aanpak en voortaan ook vergezeld van een duidelijk herkenbare visuele identiteit.”
www.assuralia.be

Kris Van Hauwermeiren, Service Line Technology Director bij iO:

"Voor dit project hebben onze creatieve en technisch collega’s zeer nauw samengewerkt. Het resultaat oogt bijzonder mooi en is technisch heel sterk, ik ben er dan ook zeer trots op!"