iO lanceert creatieve campagne op socials voor Hyundai Motor Nederland

De campagne volgt Spot, de geniale robot van Hyundai in zeven video’s voor social media.

Amsterdam, 10 augustus 2023 — Met Spot Goes Dutch heeft blended agency iO een nieuwe creatieve social videocampagne voor Hyundai Motor Nederland ontwikkeld. De video’s volgen Spot, de robot van Hyundai, die Nederland deze zomer ontdekt op social media.

Spot Goes Dutch

In een reeks van zeven video’s op social media reist de robothond door Nederland om lokale bezienswaardigheden en gewoonten te ontdekken. Rondgereden in een Hyundai natuurlijk. Voor de campagne verzorgde iO de strategie, het concept, de videoproductie én de distributie. De video’s verschijnen de komende weken op Facebook en Instagram.

Hyundai en iO, een samenwerking met een geschiedenis

Hyundai en iO werken al sinds 2015 samen, in het begin enkel voor conversation-management. In de loop van de jaren zijn andere expertises aan de samenwerking toegevoegd. Sinds 2018 verzorgt iO ook de nationale campagnes van het merk.

Samenwerken met iO is altijd al een plezier geweest. Deze creatieve campagne, met Spot in de hoofdrol, laat zien dat Hyundai meer doet dan alleen auto’s maken; we zetten sterk in op robotica om ook vervoer en hulpverlening zonder bestuurder te kunnen inzetten in de toekomst” zegt Jelle Holdinga van Hyundai Motor Nederland.

Ontdek de Spot Goes Dutch-video's op de sociale media van Hyundai Motor Nederland:

iO is een blended agency. Wij helpen klanten zoals Hyundai, Brussels Airport, Efteling en Eneco om volledige merkervaringen van begin tot eind duurzaam vorm te geven en te verbeteren. Door de juiste expertise – strategie, creatie, technologie, marketing en data – slim te combineren en actief samen te werken met onze klanten. Zo boeken we de digitale vooruitgang die klanten, gebruikers en mensen in deze tijden van een merk verwachten. ​

Over Hyundai

Het Koreaanse Hyundai Motor Company (opgericht in 1967) is een van de succesvolste autoconcerns van dit moment en aanwezig in meer dan 200 landen. Met ‘Progress for Humanity’ als merkvisie en investeringen in robotica en elektrisch rijden wil Hyundai transformeren tot een ‘Smart Mobility Solution Provider’.