iO helpt bedrijven hun innovatiepotentieel aan te boren

Interactief webinar zet transformatie in beweging.

Hoe speel je als bedrijf met gerichte innovaties in op de klantenverwachtingen van morgen? En hoe krijg je iedereen op een lijn om die vernieuwingen ook effectief door te voeren? Als blended agency wijst iO organisaties in de juiste richting: tijdens het Corporate Alt Delete webinar op 16 mei wakkeren we de pioniers- en innovatiespirit op de werkvloer aan.

De toenemende druk om te vernieuwen en de concurrentie voor te blijven doet bedrijven nadenken: benutten we ons innovatiepotentieel wel volledig? En wat houdt dat potentieel precies in? Blended agency iO speelt een voortrekkersrol op het vlak van innovatie en helpt bedrijven om dat enorme potentieel bloot te leggen. ​ ​

Workshops voor meer innovatiekracht ​

Klanten als KLM, Louwman Group en KPN kwamen dankzij een innovatieworkshop van iO alvast tot kostbare nieuwe inzichten:

“De workshop die we met KPN volgden bleek enorm waardevol”, vertelt Ellen Aartsen, VP Business development & accelerate data services bij KPN. “We kijken nu met een frisse blik naar hoe we onze klanten maximale waarde kunnen bieden en welke nieuwe diensten daarbij horen. Het is bijzonder verfrissend om je oprichtingsverhaal te herschrijven voor de klanten van morgen.” ​ ​

Een van de tools om tot die inzichten komen, is de Corporate Alt Delete-innovatiemethodeUilke Duinstra, directeur Strategie van iO, gebruikt ze om bedrijven kritisch naar hun oorspronkelijke oprichtingsverhaal te laten kijken. Zo kunnen ze grondig en gestructureerd met innovatie aan de slag. ​

“Niet alles hoeft op de schop”, legt Duinstra uit. “Het belangrijkste is dat je met nieuwe ogen naar de visie, missie en ambities kijkt waar het hele bedrijf zich ooit voor engageerde. Houd dat verhaal tegen het licht van de toekomst, en je ziet de innovatiekracht van jouw organisatie meteen groeien.” ​ ​ ​

Succesmethode wordt webinar

Corporate Alt Delete is in de eerste plaats een manier om met innovatie aan de slag te gaan. Het geeft bedrijven een gestructureerd kader om ideeën en inzichten te ordenen en een transformatie in beweging te zetten.

“Iedereen kan er zelf mee aan de slag”, aldus Duinstra. “Ik pas deze methode al jaren toe tijdens strategische trajecten met klanten. Toen de managing director van onze iO Campus me aanmoedigde om er meer mee te doen, schreef ik alles neer in een boek. Daar maken we nu een interactief webinar van, waarop iedereen kan intekenen.” ​

Het volgende Corporate Alt Delete webinar vindt plaats op 16 mei 2024. Wil je meer weten over deze methode? Lees dan verder op onze eventpagina of schrijf je meteen in voor het webinar.

​iO is een blended agency. Wij brengen talent in marketing, technologie, content, strategie en creatie samen. Met ‘experience is everything’ als overtuiging helpen we onze klanten hun doelgroep een rijke en relevante merkbeleving te bieden. Zo konden we sterke merken als Audi, Brussels Airport, Efteling, Eneco, Fiberklaar en Worldline al helpen groeien.

iO werd opgericht in 2005 en opereert lokaal en internationaal in opdracht van bedrijven, organisaties en overheden vanuit onze verschillende campussen in België, Nederland, Zweden, Denemarken en Bulgarije. iodigital.com