Intracto neemt Snackbytes over: versterking in social en content

Intracto investeert in creatieve content en neemt het Antwerpse bureau Snackbytes op in de groep.

Zo brengt het agentschap nog meer expertise op vlak van video, copywriting, illustratie en creatie aan boord. Snackbytes blijft in Antwerpen onder zijn eigen naam verderwerken.

Intracto gelooft in de combinatie van contentcreatiemarketing en technologie en investeerde de voorbije jaren al fors in die domeinen. De overname van Snackbytes is een stevige injectie van creativiteit op vlak van content en social media.

200 teamleden, waarvan 40 in content en creatie

Met het toevoegen van het Snackbytes-team groeit het creatieve contentteam van Intracto van 15 naar 40 experts met uiteenlopende specialiteiten. De groep rondt zo de kaap van 200 collega's.

Klanten als Impact, Robert Half en Brussels Airport die nu al op Intracto rekenen voor hun contentstrategie en de uitvoering ervan profiteren meteen mee van deze forse uitbreiding. Van copywriting en design tot video, animatie en motion: Intracto heeft alles in huis voor succesvolle creatieve content.

Voorsprong met video

Videocontent en -advertising zijn een essentieel onderdeel van een succesvolle online strategie. Zo stegen de advertentie-uitgaven op online video de laatste 5 jaar van 13,59 miljard euro naar 38,65 miljard euro. Per dag kijken we gemiddeld 46,3 minuten video op mobiele toestellen en 18,2 minuten op andere apparaten.

Met de overname krijgt Intracto er 7 videoprofessionals bij en kan het een leidende rol spelen in de exponentiële groei van videocontent.

Derde uitvalsbasis voor verdere groei

Met de overname voegt Intracto met Antwerpen een derde uitvalsbasis toe, na Herentals (BE) en ‘s Hertogenbosch (NL). Het vertegenwoordigt meer dan 500 klanten, waaronder klinkende namen als Canon, Quick-Step en Michelin. Intracto verstevigt zijn positie als toonaangevend onafhankelijk bureau in de Benelux.

De transactie werd begeleid door Forsite en Argo Law.

Over iO - Infinite Opportunities

Op zoek naar een optimale gebruikservaring voor hun klanten, komen bedrijven en organisaties bij iO terecht. Door meer dan 1.500 talenten op vlak van strategie, content, creatie, marketing en technologie samen te brengen, creëren we infinite opportunities voor nationale en internationale klanten als Audi, Brussels Airport, Eneco en Sodexo.

Op campussen verspreid over België, Nederland, Zweden en Bulgarije stroomlijnen we samen met onze klanten hun communicatie en digitale transformatie. Zo kunnen zij nog beter inspelen op de verwachtingen van hún klanten. Onze campussen zijn echte kenniscentra, waar werken, ontmoeten en inspireren hand in hand gaan. Dichtbij klanten en talent, op zoek naar de digitale diversiteit die het verschil maakt voor eindgebruikers. Voor ons allemaal.

iO - Infinite Opportunities