Intracto Group zet volgende stap in Scandinavië met digital agency Awave

Met ondertussen 180 Zweedse teamleden worden de groeiambities in Scandinavië onderstreept nadat al eerder het full-service agency Stendahls toetrad tot Intracto Group.

Intracto Group neemt het in Stockholm gevestigde bureau Awave over. Awave staat bekend om haar expertise op het gebied van web-development, UX, UI en digitale marketing. Deze toevoeging is de volgende stap van Intracto Group om een geïntegreerd full-service agency op pan-Europees niveau te bouwen. Als een complete partner voor haar klanten, zodat zij op hun beurt kunnen uitblinken op het vlak van strategie, creatie, content, marketing en technologie.

180 experts bouwen aan de ambities van Intracto Group in Scandinavië

Awave heeft een team van 55 strategische en technologische experts in onder andere Drupal, Umbraco, Episerver en WordPress. De overname van Awave is een logische volgende stap in de missie van Intracto Group om een echte end-to-end partner voor haar klanten te zijn. Naast Göteborg zal Intracto Group nu ook in Stockholm bouwen aan de campusfilosofie waarbij talent, kennisdeling en openheid centraal staan.

Hiermee geeft Intracto Group een verdere concrete invulling aan het uitgangspunt, dat lokaal talent toegevoegde waarde levert aan lokale, nationale en internationale klanten.

Voordelen voor klanten en eigen team

Met de experts van Awave en Stendahls die zich bij Intracto Group voegen, wordt er een nieuwe stap in Scandinavië gezet om digitaal talent samen te brengen op campussen. Zo bouwen we aan een powerhouse in Zweden dat beantwoordt aan de sterke behoefte vanuit de markt aan een bureau, dat de verantwoordelijkheid voor strategie, technologie, marketing en communicatie volledig op zich wil nemen.

Carl-Johan Beckman, CEO Awave: “De voordelen voor ons team en onze klanten zijn ongekend. Ons team komt in een inspirerende groep terecht vol met getalenteerde mensen en zal klanten nog veel beter en nog verder kunnen servicen dan ooit voorheen. Wij zien enkel voordelen voor zowel ons team als onze klanten. De skills, de kennis en de expertise, die we aan Intracto Group kunnen bieden, zal een ongekende impact hebben.

Klanten vroegen ons steeds vaker om meer verantwoordelijkheid te nemen in hun marketing- en communicatie-activiteiten. Een vraag, waar we nu een end-to-end antwoord op kunnen geven. Samen met de teamleden van Intracto Group willen we betekenisvoller dan ooit zijn.”

Dichtbij talent en klanten

Pieter Janssens, CEO Intracto Group: “We zijn trots op de overname van Awave en het talent dat we met hen mee aan boord halen. Samen willen we voor onze klanten de verantwoordelijkheid nemen voor de hele customer journey. En dat op een pan-Europese schaal.

Na de stevige uitbouw van Intracto Group in de Benelux, gaan we nu nog verder versnellen in Scandinavië om ook daar onze end-to-end propositie verder in praktijk te brengen."

Over iO - Infinite Opportunities

Op zoek naar een optimale gebruikservaring voor hun klanten, komen bedrijven en organisaties bij iO terecht. Door meer dan 1.500 talenten op vlak van strategie, content, creatie, marketing en technologie samen te brengen, creëren we infinite opportunities voor nationale en internationale klanten als Audi, Brussels Airport, Eneco en Sodexo.

Op campussen verspreid over België, Nederland, Zweden en Bulgarije stroomlijnen we samen met onze klanten hun communicatie en digitale transformatie. Zo kunnen zij nog beter inspelen op de verwachtingen van hún klanten. Onze campussen zijn echte kenniscentra, waar werken, ontmoeten en inspireren hand in hand gaan. Dichtbij klanten en talent, op zoek naar de digitale diversiteit die het verschil maakt voor eindgebruikers. Voor ons allemaal.

iO - Infinite Opportunities