Havenjobs in de kijker met creatieve campagne van iO

Een job in de haven, da’s net iets anders: havenjobs.com zet jobopportuniteiten in de haven van Antwerpen en Zeebrugge in de kijker.

Het nieuwe webplatform havenjobs.com moet, samen met een bijbehorende creatieve campagne, jobs in de haven van Antwerpen en Zeebrugge bekender en aantrekkelijker maken. Die campagne loopt op sociale media, online video, Face2Face, en busbekleding in Antwerpen en Brugge.

Een job in de haven, da’s net iets anders

Die campagnelijn moet kandidaten aantrekken voor verschillende jobs in en rond de haven: havenarbeiders, ICT’ers, boekhouders, en ander technisch, administratief, en commercieel talent. Fictieve tekeningen met ‘havenreuzen’ worden binnenkort online en in het straatbeeld verspreid om jongeren, werkzoekenden, en zij-instromers aan te trekken. Die tekeningen waren een samenwerking tussen blended agency iO en Gentse animatiestudio Volstok.

Een ambitieus project

Havenjobs is een samenwerking tussen iO, Port of Antwerp-Bruges, VDAB, en heel wat lokale organisaties in Antwerpen en Zeebrugge. Zo’n grootschalig project is nodig: uit een onderzoek van VDAB, Provincie Antwerpen, en Port of Antwerp-Bruges blijkt namelijk dat de diversiteit aan kansen qua jobs die de haven biedt nog te weinig bekend is. Op die uitdaging wil havenjobs.com een antwoord bieden.

"In en rond de haven zijn meer dan 1400 bedrijven actief die diverse en aantrekkelijke jobs aanbieden. Misvattingen rond het type jobs en de mindere bereikbaarheid zorgen dat veel vacatures niet ingevuld raken. Daarom willen we met Havenjobs de havensector bekender en aantrekkelijker maken door te tonen dat een job in de haven écht wel iets anders is," zegt Sam De Win, Executive Creative Director bij iO.

Over Port of Antwerp-Bruges
Met een totale doorvoer van 287 miljoen ton per jaar vormt Port of Antwerp-Bruges een belangrijk knooppunt in de wereldwijde handel en industrie. De haven is een cruciale schakel voor de afhandeling van containers, de trafiek van stukgoed en de overslag van voertuigen. Port of Antwerp-Bruges is de thuisbasis voor 1.400 bedrijven en huisvest de grootste geïntegreerde chemische cluster in Europa. De haven zorgt, direct en indirect, voor een totaal van 164.000 jobs en voor een toegevoegde waarde van 21 miljard euro.

iO is een blended agency. Wij helpen klanten zoals ​ Proximus, De Nationale Loterij, Audi, Brussels Airport om volledige merkervaringen van begin tot eind duurzaam vorm te geven en te verbeteren. Door de juiste expertise – strategie, creatie, technologie, marketing en data – slim te combineren, en actief samen te werken met onze klanten. Zo boeken we de digitale vooruitgang die klanten, gebruikers en mensen in deze tijden van een merk verwachten. ​

iO (voorheen Intracto Group) werd opgericht in 2005 en opereert lokaal en internationaal in opdracht van bedrijven, organisaties en overheden in België, Nederland, Zweden, Denemarken en Bulgarije. ​iodigital.com

Client: Port of Antwerp-Bruges
Client contact: Ellen Zagers, Annick Dekeyser