Golf.nl app 2.0 maakt golfsport toegankelijk voor iedereen

Sinds 2016 werken de Koninklijke Nederlandse Golf Federatie (NGF) en blended agency iO samen aan een betere en inclusievere digitale golfervaring.

De golfsport is voor iedereen, zo klinkt het vastberaden bij de Koninklijke Nederlandse Golf Federatie (NGF) en blended agency iO. Sinds 2016 werken ze samen aan een betere en inclusievere digitale golfervaring voor elke speler – ongeacht leeftijd, gender of spelniveau. Versie 2.0 van de Golf.nl app, die meer dan 130.000 maandelijkse gebruikers telt, is een grote stap in deze missie. ​

De uitdagingen: vergrijzing en scheve genderbalans

Hoe verlaag je de drempel om te beginnen met golf, voor een bredere en jongere doelgroep? En hoe zorg je ervoor dat het spel nog leuker wordt? De NGF en iO tackelen deze uitdagingen met innovatieve uitbreidingen van de Golf.nl app. De nieuwe features zijn onderdeel van een meerjarenplan dat er kwam na grondig onderzoek onder 5.000 appgebruikers.

Danielle Wallet, Algemeen Directeur Bedrijfsvoering van NGF:

"Voor een gezonde golfsport is een evenwichtige golfpopulatie een belangrijke focus. Daarom werken we er dagelijks aan om meer vrouwen en jongere mensen aan te trekken voor de golfsport. Toegankelijkheid staat centraal, digitalisering is daarbij essentieel. Met de app Golf.nl bedienen we elke golfer met relevante diensten en het vergroten van het spelplezier. Nu de app ook beschikbaar is voor beginnende spelers die nog geen lid zijn van een club, zetten we weer een volgende stap bij het toegankelijker maken van de golfsport."

Van wens naar werkelijkheid: toegang voor iedereen

Eenvoudig een starttijd boeken, het spel van je golfvrienden volgen, hun foto’s bekijken en zelf foto’s delen van je gespeelde rondes? Het is allemaal mogelijk met de nieuwe versie van de Golf.nl app. Maar de grootste verandering is dat de app nu ook beschikbaar is voor wie nog geen lid is van een golfclub. In de app vinden beginners informatie, inspiratie en begeleiding om de sport op hun eigen tempo te ontdekken, helemaal in lijn met de grootste bewustwordingscampagne van de NGF ooit: ‘Welcome to the Club’.

Max Doomernik, Product Owner bij iO:

“Met de nieuwste ontwikkelingen in de Golf.nl app hebben we een belangrijk digitaal touchpoint toegevoegd aan de customer journey van beginnend golfers. Zo verlagen we de drempel om de sport te beoefenen en maken we golf toegankelijker voor iedereen. Een fantastische mijlpaal die helemaal in lijn ligt met de strategische focus van de NGF.”

Een veelbelovende toekomst voor de golfsport

De vernieuwde app is recent gelanceerd en de eerste resultaten zijn veelbelovend. Zo gebruiken nu al meer dan 2.500 gebruikers die nog geen lid zijn van een club de app – een belangrijke stap naar een grotere acceptatie van golf in Nederland. De NGF en iO blijven de Golf.nl app met dat doel verbeteren, zodat golf voor iedereen toegankelijk wordt. ​

​iO is een blended agency. Wij brengen talent in marketing, technologie, content, strategie en creatie samen. Met ‘experience is everything’ als overtuiging helpen we onze klanten hun doelgroep een rijke en relevante merkbeleving te bieden. Zo konden we sterke merken als Audi, Brussels Airport, Efteling, Eneco, Fiberklaar en Worldline al helpen groeien.

Over NGF

De Koninklijke Nederlandse Golf Federatie (NGF) is sinds 1913 de stem van amateurgolfers in Nederland. Ze zetten zich in om de sport voor zowel beginnende als gevorderde spelers nog aantrekkelijker te maken. Meer spelbeleving en alles wat je nodig hebt om beter te worden zijn het credo. ngf.nl