11.11.11 kiest iO als digitale partner

iO kwam als winnaar uit de bus bij een recente digitale pitch van 11.11.11 en wordt zo digitale partner van de koepel van internationale solidariteit.

Een nieuwe front-end, geen volledige rebuild

11.11.11 had in de tender de vraag voor een volledig nieuwe website gesteld. Vanuit een technologische en strategische overweging deed iO een tegenvoorstel: een update van de website naar Drupal 10, samen een nieuwe informatiearchitectuur uitwerken, en een nieuwe front-end ontwikkelen. En dat voorstel viel in goede aarde.

“Soms moet je regelrecht kiezen voor een gloednieuwe website. Maar wanneer de achterliggende technologie up-to-date is, kan je via een slimme update tijd én geld uitsparen. Door deze upgrade zou alle bestaande content niet in een zwaar migratietraject terechtkomen. Dat gaan we samen voelen in de verdere uitwerking van het project”, zegt Tom Van Mierlo, strategy director bij iO.

Blended expertise is de sleutel tot succes

iO brengt voor dit traject verschillende expertises in een toegewijd ‘blended’ team samen om van het project een succes te maken. Dat team werkt naadloos samen met een projectteam langs klantzijde. De technologie- en strategieteams van iO zijn niet de enige die enthousiast naar de samenwerking kijken. Ook bij 11.11.11 klonk het positief:

“Tijdens de pitch zagen we snel dat iO over de nodige kwaliteit en diepgang beschikte. We kijken ernaar uit om samen met iO het volgende digitale hoofdstuk van 11.11.11 te schrijven”, zegt Katrien Heughebaert, Directeur Marketing, Communicatie & Fundraising bij 11.11.11.

iO is een blended agency. Wij brengen talent in marketing, technologie, content, strategie en creatie samen. Met ‘experience is everything’ als overtuiging helpen we onze klanten hun doelgroep een rijke en relevante merkbeleving te bieden. Zo konden we sterke merken als Amnesty International, Artsen Zonder Grenzen, Plan International, en Unicef al helpen groeien.

iO werd opgericht in 2005 en opereert lokaal en internationaal in opdracht van bedrijven, organisaties en overheden vanuit onze verschillende campussen in België, Nederland, Zweden, Denemarken en Bulgarije. www.iodigital.com

Over 11.11.11

11.11.11 is de koepel van internationale solidariteit en wil uitbuiting de wereld uit. Iedereen – waar ook ter

wereld - heeft recht op een menswaardig bestaan. Om echt iets te veranderen moeten macht en middelen eerlijker worden verdeeld. Ze richten hun blik dan ook op de wereld en stellen het huidige systeem in vraag. Een rechtvaardige wereld voor mens en natuur kan als we samen druk zetten. 11.11.11 brengt mensen, groepen en organisaties bijeen om die verandering waar te maken. Want samen staan we sterker dan alleen. 11.11.11. Strength in numbers. https://11.be